Procenom rizika od katastrofa identifikuju se vrsta, karakter i poreklo pojedinih rizika od nastupanja katastrofa, stepen ugroženosti, faktori koji ih uzrokuju ili uvećavaju stepen moguće opasnosti, posledice koje mogu nastupiti po život i zdravlje ljudi, životnu sredinu, materijalna i kulturna dobra, obavljanje javnih službi i privrednih delatnosti, kao i druge pretpostavke od značaja za odvijanje uobičajenih životnih, ekonomskih i socijalnih aktivnosti.
Katastrofa je naziv odnosno izraz za potencijalno mogući gubitak života, povrede i štete nastale u određenom vremenskom periodu. Ne postoji ništa prirodno u katastrofama, kako često čujemo u javnosti, niti postoje prirodne katastrofe. Prirodni su vremenski uslovi koji zbog nepripremljenosti, nedostatka znanja i velike ranjivosti na rizike i opasnosti, te vremenske nepogode pretvara u katastrofe u kojima ljudi gube živote i svoja materijalna dobra. Kako bi umanjili rizike, svaka osoba treba da zna potencijalne opasnosti tog područja, da se upozna sa svojim kapacitetima i razmotri koji su potencijalni rizici.
U skladu sa članovima 15., 16. i 17. Zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018) Steel Security DN021 - izrađuje:
1. Procenu rizika od katastrofa
2. Plan zaštite i spasavanja
3. Plan smanjenja rizika od katastrofa
Elementarne nepogode nisu česte, ali ih ne smemo skroz zapostaviti. U Srbiji je uvedena obaveza izrade procene rizika od katastrofa i predviđeno je da svi pravni subjekti u državi definišu i pripreme sopstvene kapacitete u cilju zaštite ljudi, imovine i poslovanja u periodima kada se desi ostvarenje pretnje ili vanredna situacija, odnosno da izrade plan zaštite i spasavanja - plan smanjenja rizika od katastrofa.
Da bi se zaštitili od elementarnih nepogoda i drugih nesreća neophodno je da se prvenstveno obavi adekvatna procena rizika od katastrofa, a nakon toga donese plan zaštite i plan - smanjenja rizika od katastrofa.
Procena rizika od katastrofa, u skladu sa Zakonom o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vandrednim situacijama (Sl. Glasnik RS br. 87/2018) je obavezna za Republiku Srbiju, autonomne pokrajine, jedinice lokalne samouprave, subjektе od posebnog značaja za zaštitu i spasavanje (izuzev saveza, klubova i udruženja), privredna društva, zdravstvene ustanove (izuzev apoteka), predškolske i školske ustanove i fakultetе, za sve objekte u kojima borave deca, odnosno objekte u kojima se odvija nastava, ustanove socijalne zaštite u kojima borave korisnici, kao i pravna lica koja upravljaju poslovnim, trgovačkim, sportskim, ugostiteljskim i smeštajnim objektima i objektima za razonodu kapaciteta više od 100 lica, a ako su objekti namenjeni za boravak dece do 14 godina, nezavisno od kapaciteta.
Privredna društva i druga pravna lica koja u svom sastavu imaju organizacione celine čiji su kapaciteti, obim i značaj delatnosti od posebnog značaja za privredu Republike Srbije iz oblasti energetike, telekomunikacija, rudarstva i saobraćaja, moraju izraditi Procenu rizika i za te organizacione celine.
Ostala privredna društva i druga pravna lica koja nisu decidno određena u Zakonu izrađuju svoju procenu rizika od katastrofa na osnovu preporuke Štaba za vanredne situacije jedinice lokalne samouprave, zasnovane na proceni rizika od katastrofa jedinice lokalne samouprave na čijoj se teritoriji nalaze.
Izrada Procene rizika od katastrofa i Plana zaštite i spasavanja poverena je pravnim licima koja imaju Ovlašćenje za njihovu izradu.
Procena rizika od katastrofa se periodično ažurira u skladu sa potrebama i novim okolnostima. U celini se ponovo izrađuje i donosi na svake tri godine, a ukoliko su se okolnosti u značajnoj meri promenile i ranije, odnosno ukoliko se pojavio novi rizik ili se postojeći rizik povećao ili smanjio.
Procena ima za cilj da se na osnovu nje prepoznaju, definišu i analiziraju sva pitanja u vezi sa postojećim stanjem, opasnostima, efektima posledica, tretmanom rizika i odgovorima zajednice na pojavu prirodnih i drugih nesreća, i to:
• Opis i stanje štićenih vrednosti,
• Rizici i uzroci koji mogu dovesti do nesreća,
• Posledice koje mogu nastati usled pojava opasnosti,
• Utvrđivanje odgovarajuće organizacije i sprovođenja mera prevencije,
• Procena potreba i mogućnosti u obezbeđenju ljudskih i materijalnih potencijala.
• Uvod
• Opšti deo
• Poseban deo
• Zaključak
STEEL Security DN021 u svom sastavu ima zaposlena stručna lica specijalizovana i licencirana od strane MUP-a za izradu procene rizika od katastrofa i planova zaštite i spasavanja. Naš stručni tim ima mogućnost da na poziv klijenta u najkraćem roku obavi pripremne analize, prikupi neophodne podatke i pristupi izradi procene rizika od katastrofa i planovima zaštite i spasavanja, kao i plana od udesa.
Procena rizika od katastrofa je postala zakonska obaveza za privredna društva u skladu sa članom 15. Zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018).
Procena rizika od katastrofa se izrađuje u skladu sa važećim Zakonom o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama („Sl. glasnik RS“, br. 87/2018) i Metodologijom za izradu procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća i planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama (“Službeni glasnik Republike Srbije”, br. 18/2017).
Novčanom kaznom u iznosu od 100.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
Potrebne su Vam dodatne usluge naše agencije - kontaktirajte nas
Steel Security DN021 organizuje stručnu obuku za izradu dokumenata procene rizika od katastrofa i planova zaštite i spasavanja.
Svim našim klijentima pružamo uslugu fizičko-tehničkog obezbeđenja sa naoružanim ili nenaoružanim izvršiocima. Svi zaposleni su licencirani od strane MUP-a Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju.